Från fjärilshus till stockbybadet!

Hej alla underbara!

Nu har jag och Filippa haft turen att ha papi hemma i tre veckor, och nu e vi inne på den fjärde.
Förra veckan tog vi onsdagen tillsammans med tjocka släkten och åkte till hagaparken och gick igenom fjärilshuset. Tyvärr tråkade det ut lilltrollet så mycket att när vi betalade och var på väg in somnade hon :-)

Bianca (min lillkusin) blev helt lyrisk av fiskarna som man stöter på i början.

När vi kom in till dom stora fjärilarna så slogs man av den mest hemska och varma miljön jag varit med om. Efter två sekunder började svetten lackas, och att bära runt på trollet gjorde inte hettan lättare att klara av, så vi tuffa brudar gick ut till Filippas gammelmorfar medan gammelmormor, gammelmoster och Bianca gick vidare.

När dom väl kom ut tog vi vagnarna och satte oss i gräset för en underbar picknick i solen. Efter en mysig förmiddag var det dax för mami att äntligen få gå till Ella (min frisör) och göra mig vacker, har inte varit hos henne på säkert åtta månader, så dagen var helt perfekt som ni kanske förstår :-)






Min andra älskling, Bianca!!!





Och här är Filippa hos Moster Helen




31/7-09


Denna dag passade papi på att åka båt med några polare, så jag och Filippa åkte till Drottningholmsparken med tant Emma och tog en kaffe. Från ingenstans öppnade sig plötsligt himmlen och det var dax att gitta hem tyckte vi alla tre :-)






2/8-09

Lunch med grabbarna grus och Sanna

Åkte en sväng till Viksjö och hälsade på och åt lite lunch, mums!!!

Filippa och Anton lekte snällt i babygymmet men när kameran kom var dom snabba att gömma sig
så papi och Sanna hjälpte mamma på traven och tvingade ihop dom för foto i soffan, Anton ser måttligt nöjd ut att behöva hålla hand ;-)






Lite senare på eftermiddagen var det dax för beachen med Linnea och Martin. Det var trevligt för mami att få dricka lite vin :-) medan Martin tog hand om en nöjd trollunge  :-)



Papi var ju självfallet oxå på plats :-)

     


3/8-09

La playa

Så här glad blev Filippa när hon fick veta att vi skulle gå ner till stockby och bada idag




Vi packade vagnen och tog en rask promenad ner. Linnea kom dit och tog med sig trollungen på ett "dopp"

Filippa tyckte det var kallt och gömde tårna i sanden :-)






Ska ut och kolla in våran tomatberså, sen är det dax att krypa ner i sängen :-)

Sov gott på er alla

Kommentarer
Postat av: Sanna

Fatta vilka bedårande barn vi avlat fram :-)

Tack för en trevlig söndag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback